08-04-2009

Niemandsland


In een gesprek vandaag kwam het woord en gevoel van "niemandsland" voorbij. Dit woord bleef bij mij resoneren. Meestal een welkome start voor een blog.
Benieuwd naar wat Wikipedia daarover zegt, kroop ik (weer) achter mijn computer. Al snel vond ik de volgende uitleg:
"Een niemandsland of neutrale zone is een grensgebied dat aan niemand toebehoort. In oorlogstijd wordt het gebied tussen de frontlinies van twee vijandelijke legers ook wel aangeduid als niemandsland. In het algemeen zou je een gebied waar nooit iemand komt Niemandsland kunnen noemen."
Ik moest meteen weer denken aan het gesprek. Het ging over een gevecht tussen hoofd(brekens) en buik(gevoel). Stel dat deze twee gebieden de vechtende partijen zijn, dan betekent het dus dat de gebieden in het zonnevlecht, hart en keel "het niemandsland" zijn. Wellicht toch interessant om deze gebieden weer in eigendom te nemen, dan wordt het vanzelf "iemandsland" en zal het gevecht snel over zijn. En wat is er nu mooier als je zelf weer eigenaar wordt van al die gebieden die in oorsprong van jou zijn, maar die je stiekum "onderweg" hebt afgesloten of weggegeven.

Geen opmerkingen: