30-06-2008

Solaar


Vandaag ontving ik mijn solaar voor mijn komende levensjaar. Een solaar is een horoscoop gemaakt op het moment dat de Zon exact dezelfde positie heeft als in de geboortehoroscoop (radix). Dus altijd rond de dag van je verjaardag. Het exacte moment waarop dat gebeurt, kan handmatig of met een computerprogramma berekend worden. Hoewel ik pas in september jarig ben, heb ik er voor gekozen om nu al mijn solaar te laten maken. Een solaar treedt nl. al drie maanden voor je verjaardag in werking. Het betekent echter wel dat ik me nu al aan een geografische locatie verbonden heb op het tijdstip waarop mijn zon gelijk staat met mijn geboortehoroscoop. Anders klopt de Solaar niet meer. Er wordt nl. een combinatie van tijd- en plaatsgegevens gemaakt.
Voor mij gaat het in elk geval een jaar worden met veel werk, studie en vernieuwing. Ik ben benieuwd om over een jaar op deze tijd terug te kijken en te zien hoe ik daar invulling aan gegeven heb. Wellicht pikken jullie daar ook een graantje van mee.

Geen opmerkingen: